Søndag 20. april 2014

Søgefelt

Benetton: Nu med benprotese

25. jan 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

En handicappet tysk model, en transseksuel brasiliansk ditto, Charlie Chaplins barnebarn – og Ingrid Bergmans. Det er nogle af de ansigter, der i de kommende måneder kommer til at optræde i reklamerne for tøj-mærket Benetton.

Det verdensberømte italienske tøj-brand Benetton er klar med en ny produktkampagne, hvor man for første gang skaber en værdi- og holdningsbaseret sammenhæng til brandets meget omtalte, og flere gange prisbelønnede, imagekampagner.

Ud over naturligvis at sælge tøj, har kampagnen med Benettons egne ord til formål at ”konfrontere fordomme” gennem ”mennesker, som har markeret sig med deres multikulturelle og kosmopolitiske personlighed og deres sociale engagement”.

Dermed lader Benetton for første gang en decideret produktkampagne adressere nogle af de værdier og holdninger, selskabet gennem mange år har været kendt for at lade sine imagekampagner tage sig af – som regel under stor international opmærksomhed og med flere reklamepriser til følge.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.