Torsdag 24. april 2014

Søgefelt

BMW satser gennemsigtigt

04. jan 13 Kampagner Skrevet af Lars Hedegaard Pedersen
1

FREDAGSFILM: BMW skabte i november sit eget virtuelle univers på en af New Yorks mest trafikerede gader. Forbipasserende køretøjer blev i ”real time” omdannet til energivenlige konceptbiler, som blev projiceret op på facader og dermed tegnede et mere grønt billede af trafikken i ”the big apple”. Se filmen her.

BMW og Mercedes har igennem lang tid været hårde konkurrenter. Ikke alene har de konkurreret om samme målgruppe, men også om, hvilket mærke, der kunnet levere de ypperste præstationer for en personbil i ”prestige-segementet”.

Nu er kampen så kommet dertil, hvor de to bilmærker dyster om, hvem der belaster miljøet mindst muligt. Først kom Mercedes med sin ”gennemsigtige” F-Cell brintbil, som med en opgraderet udstyrspakke kørte Tyskland tyndt med det simple budskab, at Mercedesen ikke udleder nogen skadelige partikler.

En kampagne som i øvrigt vandt en Grand Prix ved årets VM i reklame, Cannes Lions.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.