I disse dage sker der som bekendt ting og sager i den sydfranske badeby Cannes, hvor årets VM i reklame løber af stablen.

Det er dog ikke ensbetydende med, at resten af reklame- og marketingverdenen ligger stille hen.

Et eksempel er Euro Effies, der netop har offentliggjort årets shortliste, og her er godt nyt for den danske møbelvirksomhed Bolia, da selskabets kampagne ”No one lives like me” – signeret bureauet UncleGrey – er sluppet gennem nåleøjet til finalen.

Og det endda i to kategorier.

Det er det eneste ”rene” danske bidrag til shortlisten, men de to unge Grand Prix-vindere fra Cannes Lions i fjor, Jonas Roth og Rasmus Smith fra Grey London, er nomineret for Volvo LifePaint i intet mindre end fire kategorier.

Noget at leve op til

Bolia og UncleGrey gjorde sig i øvrigt også særdeles positivt bemærket i fjor ved Euro Effies med kampagnen ”Selling Sofas in a financial meltdown”, der blev belønnet med både guld og sølv.

Euro Effies er en årlig prisuddeling, hvor de mest effektive multinationale eksempler på kommercielle kommunikations-kampagner i Europa hædres.

Awarden uddeles i år for 20. gang, og jubilæet fejres med rekordmange indsendelser. Intet mindre end en vækst på 30 pct. i forhold til i fjor er det blevet til.

Bag Euro Effies står den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies). Årets priser uddeles d. 18 oktober i Bruxelles.

Du kan læse meget mere om Euro Effies her og se hele shortlisten her (PDF).