Det danske pelsmærke Oh!, der ejes af Kopenhagen Fur, har sendt en anderledes kampagnefilm på gaden for luksusmærket Urbanity.

Den er inspireret af the Urban Explorer (Urbex), hvilket er de byboere, der tøffer rundt og opdager interessante de byrum, som ikke umiddelbart står i brochurerne.

I denne film er det ikke overraskende København, der sættes i scene. Og det er dansk-amerikaneren Elaina Hammeken, der bærer os igennem universet, naturligvis iført dele af Oh! kollektionen.

– Vi er ofte bange for at prøve og opleve nye ting. Urbex er en måde at skubbe til den frygt og opdage nye steder og situationer, vi normalt ikke oplever, siger Elaina Hammeken.

Se den ganske anderledes kommercielle kommunikation, der nok er lige ud af landevejen, men som har en smuk grundtone af ærlighed. Også selv om stederne, Elaina Hammeken besøger ikke just er tilgængelige for alle og enhver.

Men det er jo netop pointen. Samtidig med at man sagtens kan bruge luksus andre steder end på de polerede gulve.

Materialevalget Urbanity-kollektionen er bæredygtigt, og selv om beklædningen er lækker i den bedste betydning, er Urbanity rettet mod brugen i hverdagen, og skulle gerne inspirere til et smil.

Se filmen her: