Aviator, der står for håndteringen af passagerer og baggage i 24 lufthavne i Norden og i Storbritannien, udskrev tidligere på året en lidt usædvanlig bureaukonkurrence, nemlig på konceptet for en ny lounge i Københavns Lufthavn.

Opgavebeskrivelsen var soleklar:

- Det skal være en anderledes lounge. Et sted man lægger mærke til og husker. Et sted hvor alle føler sig velkomne – både dem som vil have det lidt sjovt indtil deres fly letter og dem som har brug for ro.

Publicis-bureuaet Reputation vandt pitchen ved at præsentere et meget kulørt koncept ved navn Atelier, hvor loungen inddeles i farvesektioner. I hver sektion har alt – gulv, møbler, lamper og vægge – samme farve; orange, rød, lilla, blå eller grøn.

- Reputations bogstavelig talt meget farverige forslag var præcis, hvad vi ledte efter, lyder det fra Lars Wrist-Elkjær, adm. direktør for Aviator i en pressemeddelelse.

- Designet og stemningen adskiller sig markant fra alle andre lounges, vi har set og begejstringen er allerede strømmet os i møde fra Københavns Lufthavn, fortsætter han.

Bureau: En spændende rejse

Den kulørte lounge åbnede i slutningen af november, hvilket var lige efter tidsplanen, og Christian Madsen, CEO og partner hos Reputation, fortæller, at det gav bureauteamet nogle lange uger.

- Men det var det værd. Det er ikke hver dag, at et dansk reklamebureau får opgaven med at indrette en 450 m2 stor lounge i en af verdens bedste lufthavne, siger han.

- Rejsen har været mega spændende for os, og at stå midt i det færdige resultat er ganske enkelt en fantastisk oplevelse. Så vi deler fuldt ud Aviators glæde og begejstring, slutter Christian Madsen.