Med en kendskabsgrad på over 80 procent er Sun Lolly-brandet veletableret hos langt de fleste danske forbrugere, og nu kommer brandet med et ”søster-produkt” – en saftevand.

Bag lanceringskampagnen står bureauet Very Patchwork, og som Senior Client Manager, Iben Soltau, forklarer, så giver det god mening for brandet at sende en saftevand på markedet:

Analyser viser således, at 50 procent af Sun Lollys forbrugere samtidig er heavy-shoppere af saftevand – endda med en hyppigere frekvens end den gennemsnitlige saftevandsforbruger.

Men hvordan positionerer man en ny saftevand i et i forvejen konkurrencetungt marked? 

- Børnefamiliens hverdag er en blanding af lidt af hvert – ofte er den fuld af søde stunder. Andre gange er der ikke særlig langt fra smil til surmuleri. Hvilken børnefamilie har ikke oplevet, at hyggetimen pludselig bliver til ulvetimen, indkøbsturen til hurlumhejturen og børnefødselsdagen til en følelse af kaos. Så strategien er at vise, hvordan Sun Lolly kan være det lille afbræk og forvandle surmuleri til smil i hverdagen, siger Iben Soltau og tilføjer:

- Sun Lollys nye satsning skal ind på et marked spækket med konkurrence, og vi ønskede derfor at tale direkte til forbrugerne og især familierne. Vi bruger historier til at fortælle, at Sun Lolly forstår dem og ønsker at være en del af deres hektiske, men herlige hverdag.

Når sønnen vil være superhelt…

Kampagnen, der omfatter outdoor, in-store aktiviteter og digital tilstedeværelse, tager udgangspunkt i de hverdagssituationer, som børnefamilier kender alt for godt:

Der, hvor det hele nemt kan gå op i en spids og brænde på – når ungerne har været stille lidt for længe, når katten er blevet væk, eller når legen lige pludselig udvikler sig.

”Kriser” som af og til kan afværges ved, at man tager en pause, før det hele løber løbsk.

- Ultimativt ønsker vi med kampagnen at hjælpe børnefamilier med at forvandle travle hverdagssituationer, hvor det hele godt kan brænde lidt på, til positive, hyggelige situationer for hele familien, hvor der er mulighed for at nyde et glas Sun Lolly, siger Mette Klitvang Mehlsen, Regional Marketing Manager i Europa for CO-RO, der står bag Sun Lolly.

Hun fortsætter:

- Ligesom et smil kan være afvæbnende, så sker der også noget overraskende positivt, når Sun Lolly Koncentrat bliver blandet ind i pressede hverdagssituationer. Det kan være den lille kraft, der giver et tiltrængt pusterum, og som - forvandler vand til saft, kaos til orden og sure miner til smil.

Sun Lolly-saftevanden er netop kommet på hylderne i danske supermarkeder, og du kan se en af kampagnefilmene - der desuden er del af et større retargeting setup – herunder.