Selv kalder Coca-Cola den nylige lancering af Fuze Tea i Danmark for den største lancering inden for iste-kategorien i over 10 år - og lige nu følger læskedrik-giganten selve produktlanceringen op med en omfattende brandaktiverings-indsats på tværs af medier.

Det er Coca-Colas mangeårige samarbejdspartner Essencius, der er lead på satsningen, og centralt i de forskellige aktiverings-elementer er budskabet om at standse op og tage en pause i hverdagens hastige tempo.

Det fortæller Cecilia Ege Sannig, der er Senior Brand Manager for Fuze Tea hos Coca-Cola Danmark:

- Det har været vigtigt for os, at FuzeTea blev lanceret på en måde, hvor produkt og ingredienser er i centrum – samtidig med at vi skaber omtale og hype om brandet med udgangspunkt i den europæiske kommunikationsplatform, der sætter fokus på ”me time” og ”den lille pause i hverdagen”, siger hun.

Kalejdoskop og refleksion

Flaskens form, der godt kan minde lidt om et timeglas, er i sig selv en reference til tid – og det at tage en pause – og med det udgangspunkt udviklede Essencius det, bureauet kalder ”et visuelt kalejdoskop-koncept” som omdrejningspunkt for aktiveringen.

- Med udgangspunkt i den europæiske brandplatform skabte vi for de danske forbrugere et særligt kalejdoskop-univers, der bringer forbrugeren helt tæt på produktet og ingredienserne. Samtidig kobler det hypnotiske udtryk i kalejdoskopet begrebet ”me time” til Fuze Tea ved at skabe rum for et stille, reflekterende øjeblik, forklarer Charlotte Sejersen Orland, Managing Partner hos Essencius.

I Danmark lanceres Fuze Tea med en integreret kampagne, der aktiverer brandet via en lang række kanaler: TV, outdoor, sociale medier, influencer-marketing, PR, events og sampling.

- Vi har forsøgt at koble æstetik og visuel historiefortælling med en klassisk produktlancering, og vi har skabt kalejdoskop-universet, så det kan foldes ud på tværs af medier – lige fra social media-film og PR til influencer-events og eventbaseret sampling til de danske forbrugere, siger Charlotte Sejersen Orland.

Pause i myldretiden

Som en del af lanceringskampagnen belønnede Fuze Tea fornylig en række danskere med iste midt i myldretiden på Københavns Hovedbanegård.

For at smage isteen skulle man blot betale med sin tid, og det passer perfekt til det, man fra Coca-Colas og Essencius’ side gerne vil have forbrugerne til at forbinde med produktet:

- Fuze Tea er perfekt til den lille pause i hverdagen og til selvforkælelse, og derfor vil vi gerne give en lille forfriskning til de danskere, som stopper op og tager et lille roligt øjeblik med sig selv i løbet af dagen, siger Cecilia Ege Sannig.

Fuze Tea blev oprindelig lanceret på 14 markeder i 2012. I dag sælges mærket i 40 markeder og er på verdensplan blandt de bedst sælgende hos The Coca-Cola Company.

På det danske marked er det - ligesom med de øvrige læskedrikke fra The Coca-Cola Company - Carlsberg Danmark, der distribuerer. 

Herunder kan du se, hvordan Coca-Cola og Essencius forkælede travle forbipasserende på Københavns Hovedbanegård med en forfriskende iste, hvis de blot tog sig tid til et roligt øjeblik.