30. november til 2. december afholdes EM i reklame, i skikkelse af Cannes-lillesøsteren Eurobest, i Rom.

Fire danske kreative er som tidligere omtalt med i juryen, og nu er to talentfulde danske teams – i øvrigt samme antal som i fjor – også udvalgt til at deltage.

Det sker i awardens talentkonkurrence, Young Creatives.

Hos TV 2, der er den danske repræsentant for både Cannes Lions og Eurobest, ser man, ligesom i resten af branchen selvfølgelig, frem til at følge de unge talenter og krydser fingre for, at de tager en Eurobest-pris med hjem.

De to danske teams er:

  • Klara Vilshammer og Christoffer Boas, Robert/Boisen & Like-minded
  • Ole Hoffmann, &Co, og Morten Schmidt, Konstellation & Republica

- Vi er selvfølgelig utroligt glade for at skulle repræsentere Danmark i årets Eurobest-konkurrence. Indtil nu har vi kun prøvet en lignende konkurrence - i form af danske YCCA - så det bliver spændende at komme ud og kæmpe mod nogle af Europas bedste unge kreative. Kryds fingre for os og de andre danskere. Vi glæder os, lyder det i en pressemeddelelse fra Klara Vilshammer og Christoffer Boas.

- Først og fremmest er vi yderst stolte over at skulle forsvare de danske farver. Forhåbentlig kan vi få sat Danmark på landkortet, siger Morten Schmidt, der bliver suppleret af den kække makker Ole Hoffmann.

- Vi tager ikke til Italien for at spise god pizza. Specielt ikke fra Dar Poeta - et af Italiens bedste pizzasteder, der ligger i Trastevere, ikke langt fra venuet. Det fylder intet i vores hjerner. Intet - som i ingenting. Vi tager af sted for at få noget metal med hjem, lyder det fra Ole Hoffmann i presseskrivet.

Du kan læse meget mere om Eurobest 2016 her.