Food Nation har efter en pitch valgt det bureau, der skal stå for udviklingen af fødevareklyngens globale kommunikationsstrategi og branding.

Valget faldt på det københavnske bureau WeThink, der dermed får til opgave at fortælle alle de gode historier, Danmark her har at byde på.

Vi er nemlig i verdenseliten inden for såvel primær som forarbejdet fødevareproduktion, fødevareudstyr, ingrediensindustri, knowhow og forskning.

Food Nation udspringer af ”Den fælles danske fødevarefortælling”, og klyngen er etableret af regeringen i samarbejde med private virksomheder og organisationer.

Målet er at brande den danske fødevareklynge ved at satse på bl.a. samarbejde, innovation og bæredygtighed.

Erfaring med integreret arbejde afgørende

En del af det kreative og strategiske ansvar for dette ligger nu hos WeThink, der tidligere har gjort sig bemærket ved at vinde flere anerkendte brands – både nationalt og internationalt.

Ifølge CEO i Food Nation, Lise Walbom, var det primært bureauets erfaring i at arbejde med indsigter omkring integreret kommunikation og den kreative eksekvering, der afgjorde pitchen til WeThinks fordel.

- Vi valgte WeThink, fordi bureauet hurtigt overbeviste os om, at de var i stand til at tænke på tværs og forbinde alle relevante kommunikationskanaler for at sikre det overblik, som en bredt sammensat opgave som denne her kræver, siger hun.

- Vi havde stærkt brug for en samarbejdspartner, der kan tænke strategien hele vejen rundt og være med til at udvikle alt fra en sammenhængende kommunikationsstrategi til et helt nyt kreativt univers, fortsætter Lise Walbom.

Er i fuld gang

Hos WeThink er Ghita Holst, Strategic Director, naturligvis glad for samarbejdet, og sammen med Claus Møllebro, der er bureauets kreative direktør, har teamet over de sidste måneder udviklet brandingfilm, VR-film, toolbox til samarbejdspartnere både i Danmark og ude i verden og et nyt website, der skal rulle brandingen: ”Solutions of tomorrow. By Denmark” ud til et investeringsmodent internationalt publikum.

- Danmark er kendt for sine tætte og tillidsfulde relationer i hele værdikæden, hvilket har givet den danske fødevareklynge et godt ry for at levere effektive løsninger og holdbare samarbejder rundt om i verden, siger Ghita Holst.

- Det er den historie, vi har taget på os at fortælle og formidle internationalt. Det er en super spændende, men også meget kompleks opgave, hvor vi i den grad får brug for at kombinere bureauets kernekompetencer som indsigtsbaserede løsninger og integreret kommunikation, slutter hun.

Se den omtalte Food Nation-film her: