En ny LEGO-film, ”LEGO Ninjago Filmen”, har netop haft premiere i de danske biografer.

Den bygger på det populære LEGO-legetøj, der også har sin egen tv-serie.

Filmen er den tredje LEGO-film efter et ”Et klodset eventyr” og ”LEGO Batman”, der udover at være seværdige også er ganske raffineret content marketing af den danske klodskæmpe.

Men hvordan gør man bedst reklame for den nye LEGO-film?

Det tog 30 timer

Jo, man kunne i stedet for at klistre en traditionel reklameplakat op på fx et busstoppested bygge en i legoklodser.

Og det er lige nøjagtigt, hvad SF Studios, der distribuerer filmen, har valgt at gøre.

SF Studios har hentet inspiration fra udlandet via de sociale medier og har sammen med Vizeum og Posterscope stået for mediestrategien bag kampagnen, mens AFA JCDecaux har eksekveret.

LEGO-reklamen, der er bygget op af 37.500 legoklodser, kan opleves på Axeltorv i København frem til den 25. september, og til de nysgerrige kan det oplyses, at det tog 30 timer at bygge den.