Sammen med UncleGrey har Canon - især takket være casen The Canon Gig App - gennem de seneste år hentet stribevis af internationale kreative priser hjem.

Og netop nu ruller Canons nye, nordiske projekt med titlen Redefine Ordinary ud over en række platforme.

Kampagnen skal fokusere på fordelene ved de såkaldte mirrorless kameraer, og til formålet har Canon og UncleGrey, udstyret 20 unge, nordiske kreative profiler med hvert sit kamera og en opgave.

Opgaven var at sætte nye vinkler på hverdagen og livet - Redefine Ordinary - og det er der kommet stribevis af flotte fotos, tutorials og film ud af: Alt sammen under ”Redefine”-overskriften.

Sammen med med filminstruktør Jan Gleie og produktionsselskabet Newland har UncleGrey ud af materialet skabt en film, der viser en dag i disse unges liv igennem deres egne optagelser.

Morten Nørremølle, der er nordisk marketingdirektør hos Canon, siger om kampagnen:  

- Med denne indsats ønsker vi at inspirere målgruppen gennem et narrativ, og gøre Canon EOS-serien til en vigtig katalysator for kreative og nysgerrige sind, og på den måde erobre hverdagen på nye måder. Less Ordinary.

Influencere bag tutorials

Et særligt element i kampagnen er række tutorials på YouTube. De er båret af to influencers: Kenneth Nguyen, kendt Instagrammer og fotograf, og skribent og fotograf Nana Hagel, der netop er skiftet fra at bruge en smartphone til at blive Canon-fotograf.

Hos UncleGrey siger kreativ direktør Thomas Ilum, om kampagnen og om at arbejde med Canon i stedet for smartphone-kameraer:

- Canon forlænger historier og øjeblikke og fanger de ting i dit liv, som du brænder for, på en måde som ikke er mulig med smartphonens kamera. Den modige og ærlige tilgang, som Canon har haft i udviklingen af denne kampagne, har været ligeså inspirerende som det materiale, vi modtog fra de unge kreative. Jeg synes, resultatet er en ægte og livsbekræftende film, der beviser dette.

Den nye Canon-kampagne lever på digitale og sociale medier - herunder tutorials på YouTube - og bliver derudover supporteret af en bred vifte af still billeder skudt af det unge talent Lasse Dearman.

Du kan dykke ned i sitet her - og se hovedfilmen her.

Credits under filmen.

Credits - UncleGrey

Kreativ Direktør: Thomas Ilum

Art Director: Simon Naver

Art Director: Christoffer Goetzsche

Client Service Director: Josephine Winther-Poupinel

Account Manager: Jannie Tychsen

Editor: Mathias Nielsen

Chief Strategy Officer: Lars Samuelsen

Head of Media Strategy: Rasmus Skjøtt

Social & Content Strategist: Patrick Poulsen

Retouch: Frank Polauke