Travlt! Det er det første ord, Montdors direktør Dion Guldbjerg, nævner, når han skal fortælle om bureauets første halve år som samarbejdspartner for Carlsberg Danmark.

– Heldigvis har det også været vildt spændende, fortsætter han. ”Og vi ser allerede de første resultater af arbejdet. Det næste halve år bliver mindst ligeså travlt, og det at udkomme giver god energi til alle de andre projekter.

Montdor har givet ølserien Carls Selection et redesign og har lavet en kampagne, der netop nu er på vej ud i COOPs butikker.

Carls Selection blev lanceret i 2015 med kampagnen ”En rejse ud i øl”. Siden lanceringen har ølserien dog ikke gjort meget væsen af sig, og det skal der nu laves om på.

– Markedet for specialøl vokser, og Carls Selection spiller en vigtig rolle i vores samlede strategi, fortæller Jonas Bjarkow, Marketing Director hos Carlsberg Danmark.

- Vi vil levere gode øloplevelser i alle dele af specialøl-kategorien, og Carls Selection har levet lidt gemt, mens vi har fokuseret på andre brands.

Grundfortællingen bag Carls Selection er uændret og inspireret af den uddannelsesrejse, brygger Carl Jacobsen var på, inden han startede sit eget bryggeri i Valby.

Montdors nye design trækker tydelige tråde til Carls Special.

Kampagnen har fokus på først at få COOP til at gøre mere ud af Carls Selection, så forbrugerne nemmere får øje på serien i butikkerne.

Nyt univers til Semper Ardens

Montdor har også haft ølserien Semper Ardens under kærlig behandling. Her handler det om at skabe et univers, der kan bruges til at skabe nysgerrighed hos danske øldrikkere. Semper Ardens er relanceret i Dansk Supermarked med en kampagne om Carl Jacobsens store passion for kunst.

Bryggeriet Ny Carlsberg var nemlig det ene af Carl Jacobsens livsværker. Det andet var at fylde Danmark med smuk kunst. Derfor har seriens øl fået navne, der har forbindelse til den kunst bryggeren var med til at gøre til allemandseje.

Kampagnen omfatter blandt andet en avis om Carl Jacobsen og hans betydning for udbredelsen af kunst herhjemme.

– Vi er meget tilfredse og ikke så lidt stolte over, hvad vi har nået, siger Dion Guldbjerg.

– Lige nu er vi i fuld gang med at tilrettelægge Carlsbergs 170 år fødselsdag. Det skal fejres med en kæmpe fest i Carlsbergbyen 26. august. Og vi har teams, der arbejder med Somersby og fremtiden for Jacobsen-brandet, og det tager vi selvfølgelig som en kæmpe cadeau for det arbejde, vi har lavet indtil nu, slutter han.