Fredag 25. april 2014

Søgefelt

Chevrolet gik over stregen

20. nov 12 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Bilmærket Chevrolet vildledte om priser i en tv-reklame. Forbrugerombudsmanden har løftet pegefingeren, og Chevrolet indstillet kampagnen.

Forbrugerombudsmanden mener, at bilmærket Chevrolet har været lidt for kæk i markedsføringen.

Faktisk beskrives en af selskabets tv-reklamer som vildledende, eller som det hedder i en pressemeddelelse fra institutionen: ”I strid med markedsføringslovens vildledningsforbud”.

Afgørelsen følger i kølvandet på en stribe klager over en tv-reklame for en Chevrolet Spark.

I tv-reklamen reklamerede Chevrolet for, at man ved køb af en Spark LT kunne få mindst 30.000 kroner for ens gamle bil.

I starten og slutningen af reklameindslaget blev det oplyst, at fra-prisen på en Spark var 83.900 kroner.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.