Søndag 20. april 2014

Søgefelt

Cool…

11. feb 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

En Instagram-baseret kampagne fra Gillette opfordrede svenskerne til at fotografere kulden. Jo lavere temperaturer, jo større chance for at vinde en rejse til Miami – og jo større rabatter. Et kendt kreativt team fra Saatchi & Saatchi i Stockholm står bag.

Relaterede artikler

Gillettes kvinde-brand Venus og med reklamebureauet Saatchi & Saatchi i Stockholm tog fat i Instagram som medieplatform, da kampagnen ”Tag The Weather” skulle rulles ud.

En rejse til Miami var på højkant, og for at deltage skulle svenskerne tage fotos af vinterkulden hinsidan og uploade dem på #venuscompetition på Instagram

Ved hjælp af Instagrams foto-mapping teknologi blev temperaturen på det sted, brugeren havde taget sit billede, sammenlignet med de historiske temperaturerne samme sted – og jo koldere, det var, jo højere score fik fotoet.

I tilgift fik brugerne rabat-tilbud fra Gillette, baseret på temperaturen på det sted, hvor billedet var taget: Jo koldere, jo større rabat.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.