Tirsdag 2. september 2014

CSR: På vej ud i etisk gråzone?

12. feb 13 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
2

CSR fylder stadig mere i firmaers kommercielle kommunikation, og i takt med at området modnes, giver virksomheder færre penge væk og donerer i stedet ydelser, der ligger i naturlig forlængelse af kerneforretningen. Men pas på: Nogle initiativer befinder sig i en etisk gråzone, lyder det fra ekspert.

Når Kræftens Bekæmpelse senere på året afholder organisationens ”Stafet For Livet”, en holdaktivitet landet over, der sætter fokus på kræftsagen, stiller virksomheder masser af varer og tjenesteydelser til rådighed for arrangementet.

– Vi modtager flot opbakning fra erhvervslivet i form af udlån og donation af naturalier. Det drejer sig eksempelvis om lyd og lys, tombolagaver, telte samt mad til videresalg, forklarer Pernille Hauge, der er projektleder på ”Stafet For Livet”.

Hun fortæller, at disse bidrag i form af varer, udlån og tjenesteydelser, i dag spiller en nøglerolle i måden arrangementet skrues sammen på.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.