Fredag 31. oktober 2014

Cykel-effekt for millioner

20. feb 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

Giro d’Italia-starten i Danmark i maj sidste år skabte en PR-værdi for godt 20 mio. kroner. Begivenheden gav en desuden turismeomsætning på cirka 108 mio. kroner – heraf omkring 40 mio. kroner fra internationale turister. Det viser en analyse af eventen.

Den store forkromede ”Handlingsplan for Offensiv Global Markedsføring af Danmark” får i dag i dagbladet Børsen sønderlemmende kritik for blandt andet manglende målsætninger og manglende resultater.

En af aktiviteterne under den store Handlingsplan - Giro d’Italia-starten, som løb af stablen i Danmark i maj sidste år – har imidlertid genereret ret så målbare resultater. Det viser en analyse, som VisitDenmark - på giro-startens vegne – har gennemført.

Analysen evaluerer begivenhedens effekt på en række parametre som tilskueroplevelse, presseomtale, turismeomsætning og effekt af den internationale markedsføring. Og resultaterne er yderst positive.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.