Fredag 31. oktober 2014

Da shitstormen ramte Netto

23. jan 13 Kampagner Skrevet af Christian W. Larsen
5

Markedsførings chefredaktør, Christian W. Larsen, skriver i dette blogindlæg om Nettos overraskende oplevelser med en journalist fra Berlingske business. Artiklen skulle vinkles, og det blev den så sandelig også – med en veritabel ”shitstorm” mod Netto til følge.

Livet er en tragedie, når det opleves tæt på, men en komedie, når man har det lidt på afstand, sagde Charlie Chaplin. Netto nikker til visdommen efter nylig erfaring med en Berlingske business-journalist.

Historien er en lærestreg i framing, og den efterlod Netto-ledelsen med forbløffelsen malet over hele 5-øren, og i vildt kommunikativt baglænsløb fra en i og for sig aldeles fornuftig strategi. Sådan er de sociale medier altså også, kunne man hviske, ikke mindst fordi vi i det seneste nummer af Markedsføring har tema om netop sociale medier.

Sandheden i historien er, at Netto tænker ekspansivt og vil være endnu stærkere tilstede i Europa. Aldi og Lidl skal mødes på deres egne arenaer, og 80 millioner tyskere og 45 millioner polakker skal jo også have mad.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.