Herhjemme har Arla slået et kampagneslag for at få den sunde fornuft tilbage i sundhedsdebatten, hvor nye "sandheder" popper op fra uge til uge.  
 
Nu er også den multinationale fødevarevirksomhed Danone i luften med en lanceringskampagne for en ny helt enkel yoghurt, der ganske præcist viser, hvor forvirrende det kan være for brugerne at navigere i alle de nye og skiftende kostråd. 
 
- Lige nu er verden mættet med råd, om hvad man skal stille op med palæo, raw food, juicekure, laktoseintolerans og så videre. Listen virker uendelig samtidig med, at flere og flere trends bliver ved med at dukke op, fortæller Aurèlie Patterson, Brand Marketing Manager, Danone Brand Strategy & Equity. 
 
- Derfor tænkte vi, at vi ville gøre det hele meget lettere ved at skabe et produkt, der er så simpelt, at du aldrig er i tvivl om de sundhedsmæssige egenskaber. Filmen understreger absurditeten ved de evigt skiftende madtrends på en sjov og genkendelig måde, fortsætter hun. 
 
Et forvirrende køkken 
 

Danske Virtue Scandinavia, der er bureauet bag kampagnen, byggede derfor en restaurant, Konfusion Kitchen, og testede, hvor villige folk var til at følge madtrends, som skiftede i realtid.

Og så filmede de det hele med skjult kamera, hvilket der er kommet en ganske seværdig kampagnefilm ud af.  
 
Bureauet har lavet alt fra strategi, kreativ udvikling og produktion på kampagnen, der er distribueret på tværs af flere europæiske markeder, heriblandt Spanien, Frankrig, Belgien, Rumænien og Ungarn. 
 
- Vi lavede en restaurant, der var så up-to-date med de seneste råd, at den bogstaveligt talt tilpassede sig til dem i realtid. Så for en enkelt dag var pop-up restauranten Konfusion Kitchen en realitet i København, forklarer Emil Asmussen, Associate Creative Director, Virtue Scandinavia. 
 
For at sikre, at ingen mistænkte svindelnummeret, måtte Virtue-teamet planlægge alting ned i mindste detalje. 
 
- Vi vidste, at gæsterne ville slå restauranten op på nettet, så vi var nødt til at udvikle et funktionsdygtigt website, et Facebook event og en Instagram-konto med følgere og community management, for at få det hele til at virke legitimt, fortæller Jacob Ziegler, Senior Designer hos Virtue. 
 
Se med her: 

Credits:

  • Bureau: VIRTUE Scandinavia 
  • Kunde: Danone
  • Produktion: VICE Productions