Ved nytår fusionerede Taxi Nord med Dan Taxi og skabte et at Danmarks største hyrevogns-selskaber.

Og da vi skriver 2017 blev det naturligvis fulgt op af en app, Moove, der ikke blot skulle positionere selskabet i kampen mod konkurrenterne på markedet, men også i forhold til berømte/berygtede Uber.

Nu er Moove i luften med tre kampagne-film, der alle skal illustrere, at man ved at købe taxi-turen via app’en ikke er afhængig af et taxameter, men kan få prisen at vide på forhånd.

DDB er bureauet bag

En af dem foregår i en bar, hvor man ikke betaler fast pris for en øl, men den tid, det tager at skænke den.

Ifølge ”eksperimentet” i en af filmene, Bar på taxameter, resulterede dette i, at nogle betalte 34 kr. for en fadøl, mens andre betalte det dobbelte eller mere.

Problematikken illustreres også i de to øvrige film, der foregår i henholdsvis en børnehave og i et rejsebureau.

Reklamebureauet bag filmene er DDB Copenhagen, de er produceret af Uitch I Scrath + Spoiled Produtions, mens seeding og PR håndteres af AOL/Be On.

Se filmene herunder efterfulgt af credit-listen:

Taxameter øl

Taxameter Børnehave

Taxameter rejsebureau

Credit-liste:

Bureau: DDB Copenhagen

Instruktør: Klaus Spendser

Produktionsselskab(er): Uitch I scratch + Spoiled Productions

Producer: Søren Engberg (UITCH), Kristina Karlsson (Spoiled)

Art director: Andreas Rasmussen, DDB Copenhagen

Copy writer: Tim Fremmich Andresen, DDB Copenhagen

Account Manager: Kristina Truelsen, DDB Copenhagen

Klipper: Theis Schmidt

Musik: Morten Søgaard

Seeding og PR: Be On/AOL