Den helt store vinder ved Mediadagen blev Kvik-køkkener, der løb med hele tre Rambuk-statuetter plus Grand Prix’en.

Det drejer sig om Mediestrategiprisen, Programprisen og Effektprisen, hvor den sidste signalerer, at marketing-investeringen også kaster penge af sig, altså Rambukkens svar på AEA-prisen.

Virksomheden vandt i øvrigt også to Rambukke sidste år, men dengang var det GroupM, der var mediabureauet.

I år er det Mediabroker, der er leadbureau sammen med et team fra GroupM, der har eksekveret for kunden.

– Med Kvik er vi på en rejse med en kunde, der kan, vil og forstår digital markedsføring.

Kvik har modet til at ændre strategi og gå foran og vise vejen, og det er supervigtigt for at få skabt effektiv markedsføring i dag, siger Peter Juul Ottesen, stifter og adm. direktør hos Mediabroker.

– Dertil skal lægges en masse hårdt arbejde for kunde og bureau – og så står man næsten altid med gode resultater bagefter. Det er meget motiverende som bureau at arbejde med kunder, der udfordrer dig fagligt – og det har og gør Kvik. Vi er rigtig glade og stolte af de resultater, vi har lavet sammen med Kvik, uddyber Peter Juul Ottesen.

Flere kunder i butikken, der bruger penge

Resultaterne er flere kunder i butikkerne, men det vigtigste element ved den nye, digitale strategi er, at de kunder, der kommer, har Kvik været ekstraordinære gode til at konvertere til omsætning og profit.

Der er to CMO’er hos Kvik, der har ansvaret for vindersatsningen:

– Kasper Granat (han er ikke længere CMO, red.) har været en vigtig del af samarbejdet, men succesen skyldes også helt klart, at Kviks adm. direktør Jens Peter Poulsen forstår og aktivt deltager i arbejdet med markedsføring.

– Og Kaspers stafet føres nu fornemt videre af Lisa Gøtler, den nye marketingchef, slutter Peter Juul Ottesen.

Kvik har ikke haft et decideret reklamebureau på Kvik-casen, men Mediabroker har efter eget udsagn ”et rigtig godt samarbejde med Kviks digitale bureau No Zebra i Aarhus, som står for den digitale platform”.

Hæder til Tryg

En anden spændende case, som blev præmieret ved aftenens Rambuk var Tryg og Carats ”from pixels to people”-kampagne, der blev belønnet med Indsigtsprisen.

Heri realiseres Trygs strategi om at digitalisere markedstilgangen ved at integrere en DMP-løsning (Data Management Plan, red.), som kobler interne kundeindsigter med eksterne.

Dermed formår Tryg konstant at øge relevansen for netop de brugere, der er i markedet for forsikringsprodukter.

Den øgede relevans i Trygs digitale kommunikation medfører bl.a., at effektiviteten af spend øges, fordi spildvisninger undgås, samtidig med at optimeringer hele tiden kan integreres.

Du kan se alle Rambuk-vinderne her