Niels Brock har i mange år haft en stolt plads i hjertet af Københavns uddannelseshistorie, men selv om langt de fleste i erhvervslivet kender navnet, så er det ikke alle, der ved, hvad den traditionsrige uddannelsesinstitution står for – og kan tilbyde.

Men i dag er en ny kampagne gået i luften for at ændre på netop det: Kampagnen bærer titlen ”For os, der handler”, og Eiffel er det kreative kommunikationsbureau bag.

Og en Epinion-undersøgelse har leveret vigtige indsigter: Undersøgelsen viste bl.a., at Niels Brock for de unge i højere grad er et aktivt tilvalg sammenlignet med de almene gymnasier. Niels Brock er et middel til at nå et større mål.

Tobias Høgsberg, adm. direktør og partner hos Eiffel, siger om den nye brandposition:

- Den er skabt i spændingsfeltet mellem det, som driver folk i deres uddannelsesvalg, de Niels Brock’ske værdier og den ambitiøse skabertrang, der kendetegner erhvervslivet og vores tidsånd generelt. Det har vi samlet i et nyt stærkt løfte.

12 ambassadører i front

I centrum for kampagnen er 12 ambassadører, som alle er tidligere eller nuværende elever, og som på hver deres måde er inspirerende eksempler på det mind set, som Niels Brock giver sine elever med i bagagen.

Blandt ambassadørerne er den tidligere FCK-profil Thomas Delaney, Trygs CEO Morten Hübbe, influencerne Marie Vagn-Hansen og Emilie Britting, og iværksætterne Jannick Christensen, COO i Washa, Anja Lytzen stifter af Lirum Larum Leg og Nicklas Kany fra Mentor Danmark.

Kampagnen ”For os, der handler” er et møde mellem tradition og fornyelse, der er kerneværdier for Niels Brock, forklarer Janus Hansen, kreativ direktør og partner hos Eiffel:

- Brugen af ordet handler er selvfølgelig meget bevidst. Det dækker over det merkantile, som er omdrejningspunktet i alt, hvad Niels Brock laver, og samtidig er det en beskrivelse af det fremaddrevne, moderne og handlende mind-set, som kendetegner Niels Brock-elever.

Intern stolthed

Og de 12 ambassadørers deltagelse i kampagnen vækker også stolthed på de interne linjer, fortæller Esben Buch-Hansen, marketingchef for Niels Brock:

- Vi er utrolig taknemmelige over for alle dem, der har stillet op til vores kampagne. Det vidner om det stærke værdifællesskab, der er rodfæstet i Niels Brock på tværs af generationer, siger han og tilføjer:

- Niels Brock er en stor uddannelsesinstitution med en lang række tilbud inden for ungdoms- og efteruddannelse. Mange kender til vores handelsgymnasium, men Niels Brock kan så meget mere.

Kampagnen lanceres i første omgang digitalt med ny brandfilm kombineret med blandt andet railboard-annoncering i hovedstadsområdet:

Se filmen her – credits under filmen.

Credits

Strategi, idé & koncept: Eiffel

Producer: Lene Meyer

Fotograf & instruktør: Mike Nybroe