Sidste år gennemførte over 200.000 danskere verdens største virksomhedsstafet, DHL Stafetten, og i disse dage deltager mere end 3.000 forskellige virksomheder og organisationer i den københavnske del af stafetten i Fælledparken.

Der bliver løbet og gået, hvilket jo er godt for sundheden, og samtidig kan det styrke forholdet mellem kollegaer i de deltagende virksomheder.

For mange virksomheder, kan DHL Stafetten dog også bruges i et lidt større perspektiv.

- Hos os i Nordea, kan vi både bruge DHL Stafetten internt og eksternt. Internt er det med til at styrke fællesskabet, og vi bruger det aktivt både i dagene op til og efter, hvor vi blandt andet deler artikler og billeder på vores intranet, lyder det fra Mads Skovlund, der er bankdirektør i Nordea, i en pressemeddelelse.

- Eksternt og rent brandingmæssigt, så viser vores deltagelse i DHL Stafetten Nordea som en aktiv virksomhed, hvilket er et godt signal at sende til omverdenen. For mig er det rent personligt også et super sted at møde tidligere kollegaer og leverandører på en mere uformel måde, fortsætter han.

Øger kendskabet

Nordea, som deltager med mere end 450 hold til DHL Stafetten, er en af de store virksomheder.

Men for dem, som stiller med færre hold, kan DHL Stafetten også bruges til andet og mere end blot at styrke sundheden og de kollegiale forhold.

- For os er DHL Stafetten en oplagt mulighed for at brande os selv udadtil. Uden kendskab til vores gode sag, så har vi ikke en chance. Vi er afhængige af, at folk ved, hvem vi er, siger Lene Høffner, fundraiser og eventmager hos Ronald McDonald BørneFond, som driver Ronald McDonald Hus ved Rigshospitalet.

- Samtidig viser vi også de familier, som bor på Ronald McDonald Hus, at vi støtter dem, og gør alt hvad vi kan for at øge opmærksomheden, slutter hun.