Den danske ægge-koncern, Danæg, hopper med på trænings- og fitness-bølgen med nyt produkt: Fitness Æg.

Her sættes fokus på æggets indhold af højkvalitetsprotein og et højere indhold af Omega-3 - og bag udvikling og eksekvering af lancerings-kampagnen #FITSOMMERCAMP står Egmont Publishings content marketing-bureau.

I forbindelse med kampagnen trækker Danæg på den ekspertviden, der ligger i Egmonts månedsmagasin FIT LIVING, og ifølge Mette Due Andersen, der er salg- og marketingdirektør hos Danæg, giver netop dét rigtig god mening:

- Vi benytter FIT LIVINGs unikke ekspertise både i forhold til kendskab til målgruppen og i forhold til forståelse for den kontekst, som Danægs produkter opererer indenfor, siger Mette Due Andersen og tilføjer:

- På den måde positionerer vi æg i en lidt anden sammenhæng end vanligt, samtidig med at vi dels sikrer en troværdig tilgang over for forbrugerne og dels leverer relevant, engagerende og værdiskabende indhold til dem.

Store forventninger

Danægs nye satsning byder bl.a. på et kampagnesite, der rummer bl.a. trænings-film, guidelines og sunde opskrifter. 

Den er synlig på FIT LIVINGs Facebook-kanal og på Danægs egne kanaler - og så møder man naturligvis selve produktet i supermarkedet, hvor der er distribueret 470.000 specialdesignede lyserøde æggebakker.

Og forventningerne til kampagnen er store, siger Mette Due Andersen:

- Vi har store forventninger til både samarbejdet med Egmont Publishings Creative Content-team og ikke mindst lanceringen af de nye produkter og kampagnen #FITSOMMERCAMP, hvor vi glæder os til at give forbrugerne konkrete råd og guidelines til sund kost og til den mentale og fysiske sundhed. 

Tilsvarende ser Andreas Lange, der er Head of Creative Content hos Egmont Publishing, meget fine muligheder i denne type samarbejde: 

Set up der gavner brandet

- Samarbejdet med Danæg er et perfekt eksempel på, hvordan vores set up giver mulighed for aktivere Egmont Publishings ekspertviden og knowhow inden for forskellige områder og målgrupper, siger Andreas Lange og fortsætter:

- Vi er sat i verden for at skabe kommercielle resultater for vores kunder ved at give forbrugere lyst til at engagere sig igennem samtaler og historier, der skaber nye kundeoplevelser. Som brand er det vigtigt at have noget begavet og relevant på hjertet, når man vil i kontakt og skabe en dialog med kunderne – og især når du skal sælge dem noget eller få dem til at involvere sig.

Lisbet Sauer, projektleder hos Creative Content hos Egmont Publishing supplerer: 

- Med #FITSOMMERCAMP aktiverer vi direkte vores målgruppeviden i forhold til sundhed og kost plus vores ekspertise i forhold til udvikling af indhold, som vi ved, at denne målgruppe interesserer sig for og vil engagere sig i. På den måde opnår Danæg både værdien af vores unikke indsigter om målgruppen samt vores kreative eksekveringsevne. 

Kampagnen ruller fra denne uge og hen over de næste par uger, og de lyserøde æggebakker er på hylderne i detailhandlen nu.