Elkjøp Nordic, der ejer Elgiganten, har besluttet at samle kundesupporten for Danmark, Sverige og Norge i et nyt nordisk kundecenter i København. Det er danske Tellymos ekspertise, der skal få vores skandinaviske naboer til København.

Kampagnen sendes ud i hele Skandinavien med særlig fokus på at få fat i flere svenskere og nordmænd.

I kampagnen er det medarbejderne, der er i fokus, og der er repræsentanter fra både Sverige, Norge og Danmark, der skal vise arbejdspladsens nordiske udtryk.

Det er det videospecialiserede danske bureau Tellymo, der står bag kampagnen, og direktør Mads Jepsen har fundet det essentielt at bruge Elgigantens egne medarbejdere i kampagnen:

– Det er medarbejderne, der er omdrejningspunkt i kampagnen. Det er dem, der kender arbejdspladsen, og dem der bruger deres arbejdsdag og fritid med kolleger fra hele Skandinavien.

– De er gode repræsentanter for den arbejdsplads, der skal tiltrække endnu flere medarbejdere fra hele Skandinavien. Og så er de heldigvis også begejstret for København, mener Mads Jepsen.

Elgiganten: Det er fedt i KBH

Kampagnen fokuserer – udover fordelene ved arbejdspladsen – også på fordelene ved København. Det bringer, ifølge Mads Jepsen, et anderledes og nyt perspektiv til kampagnen:

– Kampagnen skal vise, at det er fedt at arbejde for Elgiganten i deres nye nordiske kundecenter. Herudover skiller kampagnen sig også ud, da det er vigtigt at sælge København som et sted, hvor det er fedt at være og nemt at komme til.

Der er flere videoer i kampagnen, som bliver udsendt igennem de næste otte uger. Videoerne fokuserer på alt fra medarbejderfordele, arbejdsopgaver, muligheder for udvikling til det sociale fællesskab, der er iblandt de nordiske kolleger. Kampagnen har fokus på promovering via digitale medier og især Facebook og Instagram.

Tellymo har udviklet kampagnen for rekrutteringsvirksomheden StudentConsulting, der løbende ansætter medarbejdere til det nye store kundecenter, som ligger i Ørestaden og har Field’s som nabo.