Fredag 25. april 2014

Søgefelt

Et logo om dagen…

07. jan 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
4

En svensk designer har gennem hele 2012 leget med alverdens logoer, og det er der kommet en del sjove og anderledes designs ud af – også et par danske virksomheder har ”fået nyt look”.

Sidste år satte den svenske designer og kreative direktør Fredrik Lundwall sig for hver eneste dag i året at designe et nyt logo til en eksisterende virksomhed, person eller organisation.

Det endte med i alt 366 logoer, og en lang række virksomheder og brands har dermed fået et ”gratis” bud på, hvordan deres logo også kunne tage sig ud.

Projektet startede, ifølge dagensmedia.se, nytårsdag 2012, hvor Fredrik Lundwall kreerede et nyt logo til den svenske net-pizzaforretning onlinepizza.se.

Siden er det gået derudaf med alternative logoer for internationale brands som Coca-Cola, IBM, Nestlé, Microsoft, SAS, Apple, BMW, Volvo osv.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.