Som tidligere beskrevet var de danske bureauer i hopla, da finalisterne til årets The Lovie Awards, det uofficielle web-EM, blev offentliggjort.

Hele 15 danske finalepladser og ni shortlists blev det til, og nu er guld, sølv, bronze og publikumspriser, Peoples Lovie, blevet fordelt blandt vinderne.

Og også her klarer de danske bureauer sig fornemt med i alt 23 priser fordelt på 5 guld, 3 sølv, 5 bronze og hele 10 Peoples Lovie ved awarden.

Lovie-juryen vurderede i år over 1.500 indsendte digitale arbejder fra 33 lande i så forskelligartede kategorier som websites, internet-video, online-advertising, mobile & apps og sociale medier.

To gange dobbelt guld

Den danske bureau-topscorer blev de kreative virtuoser fra Uncle Grey, der kunne gå fra awardshowet med hele otte priser fordelt på 2 guld, 1 sølv, 2 bronze og 3 Peoples Lovie.

Ikke mindst bureauets Genesis II-arbejde for Weber blev hædret.

Også &Co blev dobbelt guldvinder. Og her var det ”Alt det vi deler”-arbejdet for TV 2, der trak læsset.

Endelig blev det også til hæder af den fineste karat til Vices’ danske reklamebureau, Virtue, der kunne gå fra awardshowet med 1 guld, 1 sølv og dertil to af de eftertragtede publikumspriser, Peoples Lovie.

Og det begejster Frederik Andersen, der er CEO for VICE Media Scandinavia:

- Vi er stolte over at vores fire Lovies er fordelt mellem jury- og People's Choices priser. Vi er utrolig taknemmelige for de partnerskaber vi indgår med vores kunder, hvor alle arbejder med et kæmpe engagement for at gøre arbejde bedre, federe, mere relevant, og disse fire statuetter taler for sig selv. Hurra!

Også hæder til Marvelous

Også hos Marvelous var der grund til at juble. Ud over 1 sølv og 1 bronze blev det til en Peoples Lovie for den film, ”Walter & Alma”, bureauet betegner som et stykke un-branded content for Microsoft.

Filmen er en regulær kortfilm, 30 minutter varer den, har bl.a. Kim Bodnia på rollelisten, og den er blevet hædret ved flere filmfestivaler.

- Vi er utrolig stolte over, at den primære målgruppe - den kreative branche - vi havde tiltænkt fra starten, nu honorerer kampagnen i form af hele tre Lovie Awards, siger Henrik Seeward, Account Director, Marvelous.

Den omtalte film er slutproduktet af en taktisk Microsoft-kampagne, hvor skuespiller og forfatter Thomas Levin i foråret fik til opgave at skrive og instruere sin første kortfilm.  Eneste krav til produktionen var, at Microsoft Office 365 blev brugt som platform for al planlægning, kommunikation og skrivearbejde.

Nordisk direktør i Marvelous, Christian Strand, er også begejstret for hæderen.

- For Marvelous cementerer det vores position i markedet, som et full service kreativt bureau med dybe digitale os SoMe kompetencer. Nu ikke bare i Danmark, men på europæisk plan. Jeg er ekstra stolt af teamet og Marvelous sådan én dag som i dag, siger han.

Ud over de allerede nævnte bureau faldt der også Lovie-priser af til Norgram for Space10, Molamil for Radio24syv og endelig Skybrud.dk for G.uld.

Du kan se de danske bureauers prishøst herunder, og alle de flotte vinderarbejder her.

Uncle Grey

  • 2 guld
  • 2 bronze
  • 1 sølv
  • 3 Peoples Lovie

Norgram 

  • 1 bronze

Vice/Virtue

  • 1 guld
  • 1 sølv
  • 2 Peoples Lovie

Molamil

  • 1 sølv

Marvelous

  • 1 sølv
  • 1 bronze
  • 1 Peoples Lovie

Skybrud.dk

  • 1 sølv
  • 1 Peoples Lovie

&Co

  • 2 guld
  • 1 bronze
  • 1 Peoples Lovie