Kronen blev sat på værket for fem unge danske, kreative teams, der i går aftes kunne modtage de eftertragtede trofæer – Pencils – for deres vindercases ved D&AD Young Blood-konkurrencen.

Allerede i maj kunne vi her på sitet fortælle, at de fem teams var udpeget som vindere, men først i går blev ”farven” på trofæerne – de såkaldte Pencils – afsløret.

Og det blev til en Yellow, to Graphite og to Wood – svarende til henholdsvis guld, sølv og bronze.

Guldet gik til Jeppe Vidstrup (3. års studerende på DMJX Kreativ Kommunikation) for casen ”That’s Not My Name”  for Adobe.

Sølvet gik til henholdsvis  Jacob Grandt og Alexander Keblow Kofoed (1. års studerende på DMJX Kreativ Kommunikation) med casen ”Reality Check” for Hasbro, og Cecilie Jelstrup Larsen og Marie Frederiksen med casen "Quick Crits" for Squarespace.

Og bronze gik til henholdsvis Thorbjørn Kragh Liljegren og Christine Jensen fra DMJX med casen "Give Me Human Truth" for Adobe og Mathias Lund, Kirill Dmitrichenko, Sofie Sager, Dea Svanholm og Mads Haakansson fra Reklamelinjen for ”The Loyal Study Partner”. 

I alt blev der uddelt 173 Pencils D&AD Young Blood-konkurrencen i år – en enkelt Black Pencil, tre White Pencils, 32 Yellow, 40 Graphite og 97 Wood.

Stort tillykke med en flot præstation til de fem danske teams.