Tidligere i år valgte forsikringsselskabet GF Forsikring efter en pitch Markant Reklamebureau som ny partner, og det blev til en ny brandingplatform med overskriften ”Overskud til hinanden.”

I sommer lancerede forsikringsselskabet det nye univers internt sammen med en lokal kampagne for alle GF-klubberne over hele landet, men nu rammes også tv og de sociale medier med en ny reklamefilm - udviklet i samarbejde mellem Markant og Woerks.

Det nye univers skal være med til at fortælle historien om GF Forsikring, en historie der handler om overskudsdeling og det lokale fællesskab  – og netop på disse punkter vil selskabet gerne skille sig ud fra konkurrenterne, lyder det fra Pernille Vestergaard Roslev, marketing- og kommunikationschef hos GF Forsikring.

- I et marked med hård konkurrence og store aktører er det vigtigt at finde det rigtige sweetspot for GF Forsikring i vores kommunikation.  GF har en unik kernefortælling, som fortjener at komme helt frem i lyset. Med vores nye brandingplatform og filmunivers mener vi at have fundet den position, siger hun og tilføjer:

- Og vi kan heldigvis allerede nu se en positiv effekt af de igangsatte aktiviteter. Vi forventer, at filmen blot vil forstærke dette i endnu højere grad.

 Om tankerne bag kommunikationen siger Peter Larsen, der er kontaktdirektør hos Markant Reklamebureau:

- GF Forsikring har en unik historie, der handler om meget mere end blot økonomisk overskud til kunderne. GF Forsikring er kundeejet og består af en lang række lokale klubber med et enormt engagement og fokus på kunderne. Derfor har vi valgt en bredere fortælling end blot budskabet om økonomisk overskudsdeling, fortæller

GF Forsikrings reklamefilm kører året ud og understøttes af online-aktivering, der er udviklet af Subsero.

Se den nye film her - credits under filmen:

Producer: Thomas Veyssiere Gram/The Woerks

Instruktør: Aleksander Hørup/The Woerks

Creative: Christina Astrid Vorre/Markant Reklamebureau