Sports- og mode-brandet Hummel har valgt Virtue Scandinavia, Vice Medias in-house bureau i København, til at stå for sin internationale Athletic Heritage-kampagne dette efterår.

Kampagnen, der kører i Danmark, Norge, Tyskland, Storbritannien, Holland, Belgien og Japan, skal promovere Hummels Athletic Heritage sneaker pack og dermed også forstærke den danske virksomheds position som sneaker-brand med fokus på livsstils og modeprodukter.

Christian Broe, der er Chief Officer Marketing & Footwear i Hummel, siger:

- Med Athletic Heritage sneaker pack har vi genfortolket vores egne designs fra 70’erne og 80’erne – resultatet er et moderne bud på casual sneakers. Til at omsætte produkternes unikke silhuetter til nutidens unge har Virtue tilført netop den kant til kampagnen, som vi havde i tankerne, siger han.

Virtue Scandinavia står bag alt fra kampagnebilleder, lanceringsfilm til social assets.

- At arbejde med at forstærke Hummel som sneaker-brand er en rigtig spændende opgave for os, men også en opgave, der falder os naturligt. Mode og livsstil er emner, vi selv beskæftiger os meget med, bl.a. via vores eget modemagasin i-D, siger Anja Agerbo Thomsen, der er Vice President, Vice Media/Virtue Scandinavia, og tilføjer:

- Fra kontoret i København arbejder vi i dag i Virtue med masser af internationale brands, men fornøjelsen er ekstra stor, når vi får lov at arbejde med et dansk brand i en international kontekst.

Valget på Virtue Scandinavia som bureau for kampagnen faldt Hummel naturligt, netop pga. bureauets store erfaring med content, influencers og international distribution, siger Christian Broe:

- Til at støtte op om vores øgede fokus på mode, livsstil og sneakers med Athletic Heritage kampagnen, søgte vi en partner der forstår nutidens unge og de nyeste livsstilstrends. Virtue har udviklet gennemslagskraftigt content som vi er stolte over at vise frem.

Se kampagnefilmen her.