Onsdag 23. april 2014

Søgefelt

God reklame kræver mod

12. dec 13 Kampagner Skrevet af Mia Laursen
0

Det gælder ikke bare om at fortælle en historie. Det gælder om at give folk en historie at fortælle, mener Kris Hoet fra Duval Guilleaume Modem.

Før i tiden var 80 % af det, som blev sagt om brandet, styret af brandet. I dag er 70 % af al brandkommunikation ikke styret af brandejerne selv. Forbrugerne står på broen.

Med baggrund i den tankegang mener Kris Hoet, digital director i Duval Guilleaume Modem, at brands i dagens samfund er nødt til at give folk en historie at tale om for at få succes. Brands kan ikke længere læne sig tilbage og styre al snak, for de har stort set ingen kontrol over hele brandkommunikationen.

Da annoncørerne ikke kan styre samtalen længere, må de i stedet for provokere samtalen. Og det kræver mod, mener Kris Hoet. Ved at provokere sikrer brandet, at folk taler om dem.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.