HBO Nordic lancerede den anden sæson af den Emmy-vindende serie ”The Handmaid’s Tale” med et todelt PR-stunt i København. 

Lanceringen var udtænkt i samarbejde med det kreative bureau Revolt og bragte flere af den skelsættende series vigtigste elementer til live i form af guerillastunt i byrummet og aktivering af kendte, danske fans.

Forud for premieredagen udsendte HBO Nordic en række Handmaid’s Tale-kurve til danske fans af serien såsom Christiane Schaumburg Müller og Rasmus LakserytterenKolbe. 

Kurven indeholdt flere aktuelle gaver, der henviste til seriens univers, samt en hemmelig invitation til premierevisning i Dagmar Teatret. Teksten i invitationen blev således kun synlig, efter at den blev holdt over en åben flamme og inviterede gæsterne til at se premieren på seriens anden sæson den 26. april.

Handmaids går iblandt os

På selve premieredagen for anden sæson af ”The Handmaid’s Tale” sendte HBO Nordic en gruppe handmaids på byvandring gennem det ellers fredelige København i de ikoniske røde kostumer fra serien. 

Optoget tiltrak stor opmærksomhed og undren fra både forbipasserende og tilskuere, og iagttagerne delte flittigt billeder fra begivenheden på de sociale medier, og på den måde generede optoget masser af omtale af sæsonpremieren.

The Handmaid’s Tale er baseret på bogforlæg af Margaret Atwood og har modtaget adskillige Golden Globes og Emmy-priser, blandt andet for bedste dramaserie. Serien kan ses lige nu på HBO Nordic.

Her kan du se Handmaids i optog gennem København på premieredagen for anden sæson af The Handmaid’s Tale på HBO Nordic.

Fakta

  • Revolt er et kreativt bureau på Vesterbro.
  • Revolt specialiserer sig i brand-building gennem digitale tiltag og aktivering.