Det er dagen, hvor vi er gode ved kæresten, thi det er nemlig Valentine’s Day. Oprindelig en fejring af den ene, begge eller endda den tredje helgen med navnet eller tilnavnet Valentinus.

Og når man er helgen, sker det oftest, at man af den herskende klasse assisteres robust over i en bedre verden, hvorfra man så kan holde hånden over os andre jordbundne.

Så vidt så skidt, men nu fejrer vi kærligheden, og her kommer så nogle af de bedre kommercielle indsatser i den anledning, udvalgt af Stine Skovgaard fra Creuna.

Den første er Mustangs fejring med en Speed Date, og den er fra 2015:

En noget anderledes film fra i år er fra Dairy Queen, der gør grin med de kliché-agtige smykkereklamer:

Vi skal da også gense denne film fra sidste år fra NGO’en ”Love has No Labels”:

Naturligvis er Interflora med blandt de udvalgte, og især ”Interflora ta’r skylden” fra 2016 er en kærlig håndsrækning til alle os tosser på sværdsiden, der har glemt at værdsætte den (eller de) udvalgte.

Det interessante fra et rent kommunikativt synspunkt er, at kampagnen blev aktiveret af bloggere og magasinet Euroman. Og de undskyldninger, blomsterkæden opfandt for forglemmelserne var helt ude i skoven.