Med The Journey is On som platform har Københavns Lufthavn og bureauet Hjaltelin Stahl længe arbejdet med influencers – og nu har en ny kampagne set dagens lys.

Anledningen er, at lufthavnens Tax free-shop har været igennem en omfattende make over – og det handler netop om købsrejsen, lyder det fra Københavns Lufthavns marketingchef, Benedicte Howitz Bardram:

- En købsrejse skal være en oplevelse i alle faser, siger hun.

Tax free-shoppen er således bl.a. blevet udvidet med et oplevelses-univers med in-store Looklab, interaktive ”magic mirrors” og digitale beauty tutorials, fortæller Benedicte Howitz Bardram og tilføjer:

- Udfordringen er selvfølgelig, hvordan man kan formidle den fysiske in-store oplevelse digitalt. Det har Hjaltelin Stahl hjulpet os med at knække koden til ved at aktivere de helt rigtige influencers og kreative samarbejdspartnere.

Sex and the City møder Den Sorte Skole

Den nye kampagne lanceres cross-media i både Danmark og internationalt, og den er båret af tre danske influencers og DJ-kollektivet Den Sorte Skole.

Alexander Sekjær, Head of Influencer Marketing hos Hjaltelin Stahl beskriver den som et møde mellem virkelighedens Sex and the City og Den Sorte Skole – bogstavelig talt.

DJ-kollektivet har således komponeret et nummer på baggrund af Tax Free-områdets signaturlyde - tænk lyden af parfumespray, mascarabørsten, der trækkes op, champagnepropper, der popper og Tyrkisk Peber, der knases.

Det svært danse-fremkaldende nummer, The Sound of Tax Free, danner soundtrack både til kampagnens hero- og SoMe-film med de tre influencers og it girls Sus Wilkins, Mette Marie Lei Lange og Cathrine Wichmand i hovedrollerne.

Influencers first

Med The Journey is On som platform har Københavns Lufthavn og Hjaltelin Stahl arbejdet med influencers over en årrække, og det er ikke tilfældigt, at medie-hierarkiet er disruptet, så kampagnen nu er formet af influencers og efterfølgende amplificeres på SoMe, TV og i biografen.

- Influencers er ikke længere en niche, siger Thomas Møller, Client Service Director hos Hjaltelin Stahl, og tilføjer:

- Når konceptet er godt, kan influencer-kampagner levere på alle niveauer, lige fra kvalificeret kendskab til salgskonvertering og erobring af markedsandele.

Cross-media kampagnen eksekveres netop nu via de tre influencers egne kanaler, PR, på tv, i biografen, via sociale medier og i Københavns Lufthavns egne medier.

Se med her, hvis du vil høre The Sound of Tax Free - og lære at lægge smokey eyes - én gang for alle.

Hero-film

Tutorial - Sus 

Click & Collect - Mette Marie