Ejendomsmæglerkæden Homes online markedsføring af boliger, som er udviklet i samarbejde med Conyak, er indstillet til den europæiske kommunikationspris Digital Communication Awards.

Der er endda tale om to nomineringer, idet Home-casen dels er shortlistet til hovedprisen ”Campaign of the Year” og dels i kategorien ”Data Driven Marketing Projects”.

Og det glæder de sig naturligt nok over hos Home.

- Vi er selvfølgelig stolte af, at Home Online Markedsføring er blandt Europas allerbedste digitale tiltag og kampagner. Nu mangler vi at se, om vi kan gå hele vejen og lave et ”home-run” ved at vinde i en af de to kategorier, siger relationschef Mads Ellegaard, som desuden fremhæver, at ingen andre danske eller udenlandske ejendomsmæglere er nomineret til den europæiske Digital Communication Award 2017.

Home-chefen er desuden ikke i tvivl om, at netop den form for digital, intelligent markedsføring, som det shortlistede arbejde repræsenterer, er et vigtigt konkurrenceparameter i den hjemlige mæglerbranche.

Slår de store

- Det handler om, at vores system præsenterer den helt rigtige køber for den helt rigtige bolig, når kunderne bevæger sig rundt på nettet, og det er guld værd – for os og naturligvis ikke mindst for boligejerne, der får solgt, siger Mads Ellegaard.

Med nomineringerne til Digital Communication Awards hovedpris – Campaign of the Year – har Home allerede nu placeret sig som et af Europas fem bedste digitale kommunikations-tiltag i år og i parentes bemærket undervej slået cases fra gigant-koncerner som Shell, Ikea, Philips, Mercedes-Benz, Lufthansa og Netflix.

Også hos samarbejdspartneren Conyak, der i dag ejes af Gravity4, er der stolthed over de to finalepladser:

- Vi er super stolte af at danskudviklet teknologi høster anderkendelse i udlandet, og er begejstret for samarbejdet med Home, siger Christian Sundgaard, der er CEO hos Conyak.

Skulle Home vinde den europæiske konkurrence, kan parterne placere endnu et trofæ på hylden – det shortlistede arbejde vandt nemlig tidligere i år to priser ved det danske awardshow Danish Digital Award.

Mere dansk igen i år

Digital Communication Awards har gennem de senere år præmieret flere danske cases.

Sidste år vandt Marsk Line således hovedprisen ”Campaign of the Year” for en inhouse-kampagne baseret på SoMe, og i 2015 var det Jyske Bank, der gav den gas med hele tre priser.

Også i år er der – ud over Home - flere danske kombattanter i finalerunden: I kategorien Corporate Film er Grundfos nomineret med M2 Film tidligere prisvinder ”A Pump”, og i kategorien Report (Annual & CSR) er Novozymes nomineret for The Novozymes Report 2016 sammen med Bysted/FFW og det samme er den tidligere prisvinder ved awardshowet, Jyske Bank, for ”The Social Content Annual Report: From A to Z”.

Vinderne af Digital Communication Awards 2017 kåres den 29. september, og du kan se alle de shortlistede her.

Se reklamefilmen om Home Online Markedsføring her.