SXSW: Selvom SXSW er blevet populært i den danske reklamebranche i løbet af de sidste par år, er branchen stadig ’the underdog’ i Austin.

De store helte på Interactive-delen af SXSW er ikke dem, der har skabt reklame. Det er dem, der har skabt virksomheder. Og dem kan vi lære rigtig meget af, når vi arbejder med brands.

Et af de helt store paradigmeskift i forhold til marketing i dag er, at ’point of engagement’ og ’point of sales’ er smeltet sammen. Det betyder, at vi er nødt til at tænke produkt- og marketingstrategi langt mere sammen. Og anskue brandet ud fra et mere forretningsmæssigt perspektiv.  

For når alt kommer til alt, er det jo sådan, det er. Dit brand er din forretning. Det kræver en langt mere holistisk tilgang til brandet og relationen til kunderne. Her er tre oplæg på SXSW, som jeg glæder mig til, fordi jeg tror, de vil give inspiration til den agenda: 
 
Featured Speaker: Whitney Wolfe Herd 
 
Whitney Wolfe Herd er founder og CEO for Bumble, en datingapp, der skiller sig ud fra andre datingapps på én væsentlig måde: Og det er kun kvinden, der kan tage det første skridt.  
Herd siger, at idéen var en reaktion på hendes frustration over de mange kvinder i omgangskredsen, der ventede på, at manden skulle tage initiativ.
 
Bumble var løsningen på dét problem. Og med mere end 26 millioner brugere efter bare 3 år har Herd bevist, at hun ikke stod alene med frustrationen.  
 
I dag har Bumble udvidet med BumbleBizz og BumbleBFF, og Herd har de sidste to år været blandt Forbes 30 under 30. 
 
(10. marts 11:00-12:00) 
 
Don’t Launch A Product, Build a Brand 
 
Pacha Soap Company er ét af de brands, hvor narrativet er bygget ind i selve produktet. Udover at sælge sæbe, bygger Pacha Soap Company brønde og giver hygiejneundervisning i udviklingslande. Sæbe til dig giver rent vand og rene hænder til andre. Founder og CEO Andrew Vrbas fortæller om, hvordan brandet kan blive retningsgivende for alle virksomhedens aktiviteter, hvis man har en klar fortælling. 
 
(11. marts 12:30-13:30) 
 
Love the Problem, Not Your Solution 
 
Før man kan skabe den rigtige løsning til sine kunder som startup, bliver man nødt til at finde det rigtige problem at løse. Ash Maurya, der er forfatter og har specialiseret sig i at rådgive startups, taler om den største fælde for entreprenøren: At forelske sig i sin løsning. Maurya giver et bud på en struktureret tilgang til at identificere de rigtige problemer at løse først. 
 
(12. marts 9:30-10:30) 
 
For 5. år i træk rapporterer Another hjem fra SXSW i Austin, Texas.