Fredag 1. august 2014

Ikke kun for skæg…

01. nov 12 Kampagner Skrevet af Lars Hedegaard Pedersen
1

Flere end 7.500 danskere deltog i fjor i den globale sundhedskampagne Movember og indsamlede over 1,1 million kroner. Nu er skæg-kampagnen i luften på ny og visionen er at blive en fast højtid.

Sundhedskampagnen Movember er endnu engang i luften i Danmark. Og ambitionerne er store. Movember skal være en tilbagevendende højtid.

Sidste år blev Danmark for første gang ramt af kampagnen, der bruger overskæg til at sætte fokus på mænds sundhed og indsamle midler til kampen mod prostatakræft.

Mere end 7.500 danskere deltog i kampagen og indsamlede over 1,1 million kroner.

Da Movember blev lanceret i Danmark sidste år blev kampagnen den mest succesfulde lancering af Movember i Europa. Den hidtidige rekord blev sat I England i 2007 med 6.196 profiler, som registrerede sig på www.movember.com – og den rekord slog Danmark med 7.559 såkaldte "Mo Bros".

Ambassadører central for kampagnen

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.