Mors dag på søndag er dagen, hvor Interflora sælger lige så meget på en enkelt dag som på en vanlig måned, så af indlysende grunde fyres der grundigt op under markedsføringen netop nu.

Det sker med en film, der i kølvandet af Facebook og Cambridge Analytica-skandaler tapper ind i danskernes frygt for data-lækage, og den er skabt – ikke af det nyvalgte bureau &Co. – men af MediaCom Beyond Advertising, der gennem det seneste års tid har samarbejdet med Interflora på SoMe.

Budskabet i filmen, der lægger fra land med klassiske dramatiske virkemidler, er, at der findes nogen, der ved mere om dig end teknologi-koncerner og lyssky regerings-tjenester:

Nogen, der kan skade dit omdømme, hvis hemmelighederne bliver afsløret.

- Danskernes data-frygt er højaktuel, og vi gør samtidig opmærksom på den person, der bare ved mere, og som har potentielle pinligheder på lager. Tænk hvis billederne fra familiealbummet blev lagt ud på nettet, siger Zvi Goldstein, der er marketingdirektør i Interflora Danmark.

Filmen har naturligvis også et bud på, hvordan man kan dæmme op for eventuel moderlig data-lækage – og den kommer derfor ikke overraskende i god tid op til Mors dag, søndag den 13. maj.

- Mors dag er årets ubestridt største salgsdag for Interflora. Og vi minder om, at der måske er nogle, der fortjener opmærksomhed – og at det kan gøres med blomster. Vi gør det med et glimt i øjet – også selv om afsættet er seriøst, siger Zvi Goldstein.

Se filmen her – credits under filmen:

Credits

Client: Interflora Danmark

Advertising Agency: MediaCom Beyond Advertising

Strategist: Rasmus Fisker

Creative Director: Katrine Granholm

Creatives: Andreas Arnaa, Christina Anaya, Jesper Sichlau

Account Manager: Kristina Juhl Brogaard

Film Production: Entrance Film

Director: Mats Stenberg

DOP: Anders Nydam

Edit: Thorbjørn Münter

Producers: Ejlers / Milt