Siden 2011 har Brandhouse og Interflora fortalt den ene grandiose fortælling om de store følelser efter den anden.

De har forkælet os med kærlighedshistorier i alle afskygninger: Plejehjemsbeboere, cirkusklovne, teenageres identitetsproblemer, homoseksuelle udfordringer i 1920’erne, enlige fædre og meget mere har vi haft glæde af.

Og nu tager de endnu et skridt mod nye højder med en episk fortælling om den umulige kærlighed, der opsluger alt. Vi kan kalde den for frøken Forår eller moder Jord møder Kong Vinter.

Og denne gang er historien pakket ind i et magisk animeret stop-motion univers, der balancerer sit udtryk smukt mellem 70’ernes tjekkiske dukkefilm og en moderne Pixar produktion.

Hvorfor denne specielle fortælleform?

– Vi vil gerne fortælle historier, der er lige så storslåede, som de blomster vi leverer, udtaler Søren Flemming Larsen, der er adm. direktør hos Interflora.

– Ved at pakke en klassisk kærlighedshistorie ind i et magisk og eventyrligt animationsunivers, mener vi, at vi kommer tæt på.

Brandunivers og budskaber smelter sammen

Da Interflora skiftede univers for 7 år siden var cinematiske og følelsesladede film en sjældenhed i den danske reklameblok.

Faktisk var de så sjældne, at man begyndte at tale om ”Interflora-film”, når det handlede om store emotionelle dramaer.

Men de sidste to-tre år har flere brands meldt sig i genren – blandt andre Tulip, Ronald McDonald og senest VW. Men selv om Interflora ikke har genren for sig selv længere, så har de ikke planer om at skifte retning.

– Vi kan se et utroligt stærkt brand-fit mellem vores kommunikationsunivers og Interflora, og filmene performer godt, fortæller Zvi Goldstein, der er marketingdirektør hos Interflora.

– TV er stadig en vigtig motor i vores marketingmix, og så længe det fortsætter, har vi brug for exceptionelle film og fortællinger, der rammer forbrugerne i hjertet.

En kompliceret produktion

Ambitionerne for filmen har været høje, så selv om forberedelserne startede for mere end et år siden, har processen været kompliceret og presset til det sidste.

– Vi vil gerne skabe noget, der skiller sig ud i det store reklamehav, fortæller Mikkel Elung, kreativ direktør på Brandhouse.

– Dels ved at gøre reklamen til en god oplevelse, men også ved at gøre det til en anderledes oplevelse.

– Og i dette tilfælde opnår vi det med en udtryksform, der er en kombination af miniatureoptagelser, animation og stop-motion. Ikke det nemmeste at få til at gå op, men til gengæld får vi vores helt eget udtryk.

Partneren på produktionen er ikke de sædvanlige hos Bacon, men Hydralab, der producerer både film og animation. Og at dømme efter denne film, så er de vanvittigt dygtige.

Instruktøren er Sunit Parekh og musikken er komponeret af Martin Dirkov, der også lægger vokal til.