Æres den, som æres bør, siger man - og det er præcis, hvad takeaway-portalen Just Eat gør i en ny kampagne: Sætter fuld fokus på de folk, der står bag den mad, der hver dag bliver nydt landet over.

Otte af Just Eats i alt mere end 2.300 restauratører er frontfigurer i kampagnen, hvor det handler om at fortælle historien om de mennesker fra mange forskellige kulturer og nationaliteter, kunderne møder ”på tallerknerne”.  

Og med de nye TV-spots får seerne lejlighed til at komme med helt ind til kødgryderne på restauranter som Lêlê, Rio Bravo, Burger Palace og fem andre restauranter, hvis mad man kan købe på Just Eat.

Videouniverset giver danskerne et indblik i den personlige fortælling hos eksempelvis Dimitri fra Letland, der er kok hos Lêlê, men også restaurantens historie. Altsammen viden, som kunderne ikke nødvendigvis støder på, når de leder efter det næste måltid på take away-portalen.

- Hos Just Eat handler alt om den gode madoplevelse. Og det er vores mere end 2.300 restauranter, der arbejder hårdt for at give vores kunder netop dette, siger Brand Marketing Manager hos Just Eat, Kamilla Dannemarre Meincke, og tilføjer:

- Der findes så mange forskellige køkkentyper, og ved at sætte fokus på restauranterne og de forskelligheder – både i deres personlige fortælling, kultur og ikke mindst madtyper, viser vi, hvor bredt takeaway favner i dag. Derfor sætter vi for første gang fuld fokus på ejerne, kokkene og restaurantens historie med vores nye kampagne, 

Sætter ansigt på takeaway

Just Eat leverer hver dag tusindvis af madoplevelser, men det er sjældent at dem, der nyder maden, rent faktisk møder kokken bag. Derfor mener Kamilla Dannemarre Meincke, at det er vigtigt at skabe en sammenhæng mellem de hårdtarbejdende folk i restauranterne og de danske hjem.

- Mad handler om smag og følelser, og vi er så heldige, at takeaway er blevet en del af danskernes hverdag. Men vi vil også vise, at der er et godt håndværk og en personlig historie bag de måltider, som de får leveret derhjemme, siger Kamilla Dannemarre Meincke.

- Ofte bestiller folk via vores app eller på hjemmesiden og får leveret maden helt uden at interagere med restauranterne. Med den nye kampagne får vi sat ansigt på dem, der sørger for, at de kan nyde god mad derhjemme, slutter hun.

Kampagnen er blevet til i samarbejde med det kreative bureau Barkas, og den kører nu som TV-spots samt pre-roll og via sociale kanaler. Senere på året vil den også kunne ses i gadebilledet, når restauratørerne rammer Just Eats offline kanaler.

Mød Dimitri, Louis, Paolo og mange andre i de to film herunder.