Teenagere og unge voksne forbrugere er ikke verdens nemmeste målgrupper at ramme, men nu gør frys-selv-is brandet Sun Lolly forsøget med en kampagne for en ny frugtdrik.

Bag satsningen står Very Patchwork, der er Sun Lollys faste bureaupartner, og til lanceringen – der har til formål at finde Danmarks nye YouTube venne-team - har bureauet etableret et samarbejde med Splay Networks.

Med en kendskabsgrad på over 80 procent er Sun Lolly-brandet veletableret hos langt de fleste voksne danskere, og normalt er målgruppen også familie-segmentet. Men som strategisk planner Josephine Bugtrup forklarer, så giver det god mening for brandet også at omfavne en yngre målgruppe:

- Det ligger i Sun Lollys DNA at bringe smilet frem hos små og store, børn og voksne. Og vores indsigtsstudier viser, at det som særligt sætter et smil på læberne hos ”de unge voksne” er de sjove og venskabelige fællesstunder i hjemmet eller på farten.

- Derfor iscenesættes den nye Sun Lolly frugtdrik til at skulle nydes sammen med vennerne -  både ude eller hjemme, siger hun.

En del af flere fællesskaber

For mange brands kan det imidlertid være sin sag at fange netop denne målgruppes opmærksomhed, for ikke at tale om at opnå en troværdig og accepteret position – en position, der som regel er forbeholdt de nære relationer.

- Den yngre generation er opvokset med teknologi, og den er fuldstændig uundværlig i deres sociale relationer. 70 procent af målgruppen bruger YouTube dagligt – til underholdning og inspiration, men også til at være en del af flere fællesskaber.

- De er et sted i livet, hvor de gerne både vil være individuelle og specielle, men de vil allerhelst være det i en gruppe, siger Josephine Bugtrup og tilføjer:

- Fællesskaber og venskaber er med andre ord altafgørende, og derfor fandt vi en helt naturlig rolle for Sun Lolly at spille ved at gå ud og styrke venskaber i alt, hvad vi gør. 

Med netop venskabsom omdrejningspunkt igangsættes kampagnen af tre udvalgte YouTuber-venne-teams, der udfordrer hinanden til at gøre noget nyt - noget de aldrig før har gjort sammen som venner - og samtidig opfordrer de deres følgere til at gøre det samme.

Kontrakt med Splay på spil

Det gælder så om at tage udfordringen op, filme festlighederne og uploade videoen på kampagnesitet.

50 teams bliver udtaget og inviteret til en dag på Sun Lolly & Splay Academy, hvor de kan få råd og vejledning fra YouTubere, mulighed for at stille dem spørgsmål samt Meet & Greet. 

Her kåres også årets Sun Lolly Tag Team, der vinder en kontrakt med Splay og får muligheden for at lave en collab med én af de seks YouTubere, der er en del af kampagnen.

- Med opfordringen til at være sammen, opleve og gøre ting sammen som venner, mener vi, at produktet spiller en rolle i Sun Lollys nye målgruppes liv. Det har dog været vigtigt for os, at vi ikke kun går ud og opfordrer til at styrke venskaber, men også spiller en handlende rolle, siger Mette Klitvang Mehlsen, Regional Marketing Manager i Europa hos CO-RO, der står bag Sun Lolly.

Du kan besøge kampagnesitet her – og se kampagnefilmen herunder.