En lysegrøn dommerfløjte og en klar besked om at trylle toner frem på den, er ikke typisk det, man forventer at blive mødt med, når man er Whopper-sulten og går på Burger King.

Det var ikke desto mindre, hvad en stribe gæster for nylig blev udsat for, da de intetanende trådte indenfor på en af kædens restauranter. Og ja, det var selvfølgelig en gimmick – vel sat i scene sammen med reklamebureauerne &Partner og Montdor. 

Anledningen til fløjteriet er at Burger King igen i år er sponsor for Vi Elsker 90’erne-festerne, som hen over sommeren afvikles i seks danske byer, og gimmicken er blevet til en underholdende video, hvor den danske musiker og producer DJ Aligator overrasker et par af de fløjtende gæster med billetter til 90’er-festlighederne.

Fløjter lidt frem og tilbage

Og ifølge Casper Leise Andersson, SoMe og Community Director i Montdor, der har udviklet og produceret videoen i samarbejde med Jacob Færtz fra bureuaet &Partner, så er netop DJ Aligators hit Blow my Whistleudgangspunkt for ideen:

- Kender man 90’erne, kender man også DJ Aligator. Og med hans hit Blow my Whistlesom udgangspunkt fandt vi på, at gæsterne skulle fløjte deres bestilling på Burger King, og samtidig få 50 procent rabat i et nyfast tracklinie, siger han.

Efter at kunderne og køkkenet har fløjtet lidt frem og tilbage, kommer DJ Aligator ud, mens han fløjter melodien fra sin kendte sang, og giver gæsterne og vinderne to billetter til Vi Elsker 90’erne.

- Det er imponerende hvor meget man kan lokke gæster til – en del blev faktisk ganske gode til at fløjte deres menu, siger Casper Leise Andersson.

Lige til højrebenet

Videoen blev i går præsenteret på Facebook, og den skal i de kommende uger hjælpe med at skabe opmærksomhed om Vi elsker 90’erne-festerne – og selvfølgelig også Burger King. 

- Det skal være en oplevelse at gå på Burger King. Og de gæster, der har prøvet at fløjte deres bestilling, har helt sikkert haft det rigtigt sjovt, siger markedschef i Burger King, Sofie Navardsen.

Hun peger på, at Burger King altid har haft en stærk forbindelse til den danske musikscene, og at gimmicken her derfor lå lige til højrebenet:

 – De fleste, der har været unge siden 80’erne, har mødt tidens musik på vores restauranter. Og når vi nu snart skal ud og servere vores lækre burgere til Vi Elsker 90’erne, hvor netop bl.a. DJ Aligator skal optræde, så derfor var det oplagt at overraske nogle af vores gæster med et lille visit fra ham - og selvfølgelig også billetter til festen. 

Læs mere om Vi Elsker 90’erne her - og se hvordan de fløjtende gæster på Burger King klarede skærene her.