Fredag 19. december 2014

Keller: Marketing er strategi

13. dec 12 Kampagner Skrevet af Christian W. Larsen
0

På flere amerikanske business schools undervises i marketing på de strategiske institutter. Marketing sætter retningen, fordi de ejer kunde- og brand-indsigten, siger Keven Keller.

I denne søde juletid bør man spørge: Hvor hører marketing hjemme? Med en sjov hat på hovedet og farvelade på skrivebordet? Eller som reel forretningsudvikler? Old School siger det første. De nye det sidste. Vi har spurgt Kevin Keller, en af de tunge brand-guruer ”over there” om hans mening.

For de uindviede har Philip Kotler og Kevin Keller skrevet den 12., 13. og 14. udgave af ”Marketing Management,” en ganske sejlivet skrivelse, sammen.

I Danmark diskuterer vi marketings placering. Hvad tænker du?

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.