Den bitre Gammel Dansk kan være en svær størrelse. Nogle elsker den, og andre… er knap så begejstrede.

Og selv blandt de overbeviste kan holdningen til, hvornår den har sin berettigelse, variere.

For nogle er drikken en fast del af et godt morgenbord, for andre er den perfekt som sidevogn til fadøllen og for andre igen er den tæt forbundet med udendørsoplevelser som fisketure og jagtudflugter.

I sin seneste kampagne-indsats har Gammel Dansk valgt at fokusere på udendørsoplevelserne, som altså gerne skulle blive endnu bedre, når den bitre drik er involveret.

Men for mange bliver det lidt for besværligt at tage sig sammen til at komme helt derud, og det er denne indsigt er fundamentet for et par nye film fra Gammel Dansk, som skal minde målgruppen om, at det ikke behøver være så svært.

Heller ikke selv om Netflix og parmiddage kommer i vejen - og den danske natur er kendt for at være noget ugæstfri med kulde, regn og blæst som faste ingredienser.

Det er ikke farligt

Cornelia Haavind, Category Manager fra Arcus, der ejer Gammel Dansk-brandet, siger:

- I to nye film til Facebook fortæller vi, med et glimt i øjet, at man ikke behøver at gøre det til et stort projekt at komme ud i naturen. Vi kan hverken garantere godt vejr eller flotte solnedgange, men man kommer i godt humør, og det er faktisk ikke ret farligt. Så man behøver ikke overtænke eller komplicere tingene, det er bare med at komme op af lænestolen.

Bag filmene, der supplerer DDB’s linje fra print og outdoor, står bureauet Patchwork, der har samarbejdet med Gammel Dansk siden 2009, og herfra fortæller Strategisk Planner Morten Staghøj, at de to nye film bliver distribueret på Facebook og supporteres med en contentpakke, der i et retargeting set-up målrettes alle, der har set en vis del af filmene.

Besøg Gammel Dansk på Facebook her - og se de to film her.

Uofficiel Danmarksmester i smut

 

Uofficiel Samsømester i snobrød