Mandag 28. juli 2014

Matas dropper point-kampagne

18. dec 12 Kampagner Skrevet af /ritzau/jml
0

Reklamer for lægemidler må ikke give folk et "unødvendigt merforbrug". Derfor dropper Matas-kæden nu en langvarig kampagne baseret på bonuspoint ved medicinkøb.

Matas stopper med øjeblikkelig virkning uddelingen af bonuspoint til de kunder, der køber hovedpinepiller, næsespray og andre håndkøbslægemidler i kædens butikker.

Det skriver Politiken.

At lokke kunderne med bonusordninger på lægemidler er nemlig i strid med reklamebekendtgørelsen på området, mener Sundhedsstyrelsen, som derfor har pålagt Matas at stoppe pointuddelingen.

- Vi har simpelthen fejlfortolket reglerne, vi troede, at det var i orden at tilbyde kunderne en præmie, men det er Sundhedsstyrelsen ikke enig i. Derfor har vi nu rettet ind, siger Matas' informations- og miljøchef, Henrik Engberg Johannsen.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.