Onsdag 1. oktober 2014

Mensch bag mælkekampagne

19. nov 12 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

Mejeriforeningen har indledt et samarbejde med Mensch omkring lanceringen af et nyt mærke, som vil figurere på alle kartoner med dansk mælk. Selve mærkedesignet er dog kreeret af et andet bureau.

Adskillige analyser viser, at forbrugerne foretrækker dansk mælk, og derfor har det danske mejeribrugs brancheorganisation Mejeriforeningen og dens medlemmer besluttet at forsyne mælken med et ”Dansk Mælk”-mærke, så det vil være lettere for forbrugerne at handle i overensstemmelse med deres holdning.

Kampagnen, der skal fortælle om det nye initiativ og det nye mærke, gik i luften i weekenden, og det er Mensch, der står bag kommunikationen.

Selve ”Dansk Mælk”-mærket er imidlertid ikke Menschs værk. Det er kreeret af Zupa Recommended, som specifikt har været sat på denne del af opgaven.

Det nye mærke er i første omgang at finde på alle Arlas mælkekartoner, men alle øvrige danske mejerier forventes at følge trop i løbet af den kommende tid.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.