En brandingindsats for trafikselskabet Movia, hvor velkendte ambassadører lufter deres begejstring for offentlig transport i videoer, kører derudad i øjeblikket.

Hidtil har musikproduceren Eloq, debattør Emma Holten, radiovært Keith Lohse og senest Lêlê-grundlæggeren Anh Lê deltaget i filmene, der skal brande de københavnske A- og S-busser.

I den seneste video, der gik i luften mandag, er Anh Lê "linjeføreren", der tager seerne med forbi blandt andet Torvehallerne og Botanisk Have i bus 6A. 

- Jeg har valgt at være med i det, ganske simpelt fordi jeg synes, at vi i Danmark har fantastisk god og velfungerende offentlig transport, der er effektiv, ren og ”venlig”, lyder det fra Anh Lê i en pressemeddelelse.

SoMe og skærme i busser

Videoerne udgives i et native indholdsunivers på kulturmediet Soundvenues hjemmeside, via Soundvenues sociale medier og i en nedklippet udgave i skærmene i Movias busser i hovedstadsområdet.

De når dermed potentielt ud til knap 10 mio. passagerer om måneden. 

Modtagelsen af indholdet har været ganske positiv: fx er hver af de tre første videoer er indtil videre blevet vist mellem knap 60.000 og over 120.000 gange på Facebook, og kommentarsporene vidner om en god modtagelse hos målgruppen.

- Vi er rigtig glade for, at videoerne har skabt så meget opmærksomhed og fået så god en modtagelse. Busserne binder byen sammen på tværs af tog og metro, og med de forskellige ambassadører som autentiske talspersoner for den buslinje, de selv benytter, bliver det meget synligt, at bussen er et attraktivt transportmiddel for alle, siger Camilla Struckmannm stabschef i Movia

Også en kulturguide 

Samarbejdet mellem Movia og Soundvenue rummer også en ugentlig kulturguide. Denne guide udkommer på Soundvenues hjemmeside og kan også ses i bussernes infotainment-skærme ugen igennem.

Kampagnen er udtænkt og produceret af Soundvenue Creative, Soundvenues in-house bureau, der knopskød ud af mediet i fjor.

Bureauet har specialiseret sig i at udvikle kommercielle produkter med relevans for en ung, urban målgruppe. Lidt ligesom andre magasinhuse, såsom Vice og Aller, tidligere har gjort det.

- Med vores alsidige hold af kreative talenter i Soundvenue Creative formår vi bedre end nogensinde at formidle kunders budskaber til en foranderlig og kritisk målgruppe, mener Anders Rune Hansen, der er Commercial Partnership Manager hos Soundvenue.

- Samarbejdet med Movia er et vidnesbyrd på denne arbejdsmodel, hvor vi ved at idé- og konceptudvikle sammen med kunden fra begyndelsen har skabt en succesfuld kampagneplatform med mange facetter og elementer, som vi alle er stolte af, slutter han.

Se den seneste film her: