En af DR’s store værtsprofiler gennem tiderne, Frode Munksgaard, vender nu tilbage på tv-skærmen.

Denne gang sker det imidlertid ikke som vært for DR-hittet Hammerslag, hvor han i 90’erne fik rigtig mange danskere til at gætte med på, hvad et rækkehus i Thisted, en villa i Brønshøj eller en lejlighed i indre København mon skulle koste.

Nej, denne gang dukker den populære skærmtrold op i et reklamespot for ejendomsmæglerfirmaet Just-Sold på TV 2, hvor Frode Munksgaard fortæller om virksomhedens måde at sælge boliger på.

Det er i øvrigt første gang i sin mangeårige karriere, at Frode Munksgaard har takket ja til at medvirke i en reklamefilm for en virksomhed. Og hvorfor mon det?

- Da Just-Sold ringede til mig og spurgte, om jeg havde lyst til at medvirke i deres kommende tv-kampagne, takkede jeg ret hurtigt ja. I mine 30 år som journalist og tv-vært har jeg tit tænkt på, om der ikke var en mere effektiv måde at sælge bolig på i Danmark. Der trænger til at blive rusket lidt op i branchen, og der kommer Just-Sold ind i billedet, lyder det fra ham i en pressemeddelelse.

Et kvalitetsstempel?

Just-Sold særlige tilgang til boligsalg er at tilbyde sælgere at få deres bolig sat til salg hos flere mæglere på én gang. Målet er et hurtigere salg og en højere salgspris.

I dag har Just-Sold 150 samarbejdspartnere i den danske ejendomsmæglerbranche, hvoraf ingen kommer fra de fire store kæder: Home, EDC, Danbolig og Nybolig.

- Vi har et koncept, der giver de danske boligsælgere mulighed for at få deres bolig sat til salg hos op til fem forskellige ejendomsmæglerforretninger på samme tid, og det vil vi gerne ud og fortælle bredt omkring, siger Sebastian Kirchoff, partner og stifter af Just-Sold.

- Der mener vi, at samarbejdet med Frode er et perfekt match, fordi Frode netop har en stor viden om ejendomsmæglerbranchen. Så at han støtter op om vores koncept, er et kæmpe kvalitetsstempel, synes vi, og det sætter vi pris på, fortsætter han.

Den omtalte reklamefilm er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Zupa, og den kører på TV 2, TV 2 Charlie, TV 2 Sport og TV 2 Fri fra i dag. Den bakkes op af en digital kampagne samme sted.

I alt har Just-Sold og Zupa i øvrigt produceret seks forskellige reklamespots med Frode Munksgaard, hvoraf mange allerede florerer på sociale medier og på virksomhedens hjemmeside.

Se en af de omtalte film her: