I sidste års prisbelønnede "Er det sport?” kampagne gik Faxe Kondi med Bates Y&R, Splay og Mindshare på filantropisk klapjagt, for at få de små usete lege frem i lyset og hædre unge i hele landet for deres sportsgale opfindsomhed.

Kort sagt kortlagde man 900 olympiske lege i sjove discipliner fra Rutchebane Polo til Kørestolsrally uden bold.

En kampagne der blev nomineret til flere priser og bl.a. vandt en DIA for bedste Cross Platform Content.

I år er youtuberne, Anton og Albert, ambassadører for kampagnen, og der er skruet godt op for charmen. Med ikke mindre end 35 små og store film i ærmet, ruller Faxe Kondi denne sommer ud over hele det danske medielandskab på alt fra TV, BIO, social medier til diverse digitale kanaler og YouTuber-marketing.

Til september kulminerer hele kampagnen til YouTube awardshowet Guldtuben 2017 der som noget nyt i år afholdes i Royal Arena i Ørestaden. 

Denne kampagne rummer plet hos de unge

Kampagnen er primært målrettet de unge, men Ilco Kwast, CMO hos Royal Unibrew, indrømmer, at han har grinet betragteligt under optagelserne med Anton og Albert.

De ejer nemlig skærmen hos en hel generation af Faxe Kondis favorit kunder.

– Nu skal konkurrence-centret, placeret lige bag frontallappen, virkelig lyse op og siger hej til fansene med faxekondi.dk, hvor de sportsglade har den ultimative hjemmebane fordel, lyder det fra partnerne bag kampagnen.

– Vore fans kan nu dele egne film og udfører forskellige Faxe Kondi-discipliner, som Anton og Albert skal bedømme. Men dommerpanelet kan påvirkes af brugerne, som giver det grønne kort til de film, som virkelig fortjener denne fine hæder.

Kort sagt er der lagt op til masser af underholdning, hvad enten man deltager med egne film eller giver grønne kort i kampen om fede præmier.

Bates Y&R har stået for al kreativ udvikling og produktion

Mindshare har stået for media

Splay har stået for det integrerede samarbejde med div. youtubere osv.

Se med her: