I fredags var der forpremiere på den længe ventede opfølger til Midttrafiks ”Bussen” der tilbage i 2012 tog hele verden med storm og resulterede i mere end fire millioner visninger på YouTube.

Helt så mange visninger er det endnu langt fra blevet til.

Opfølgeren har foreløbigt rundet 54.000 visninger, men omvendt har den nye ”Bus” også først lige forladt stationen.

Men da det internationale branchemedie AdWeek netop har kåret filmen til Ad of The Day, præcis som det skete for etteren for to et halvt år siden, kan man godt forestille sig, at ruten går hen og bliver lang og god - også denne gang.

Dengang bredte omtalen sig nemlig til flere internationale medier som TIME, L.A. Times og Huffington Post, og sidenhen høstede filmen stribevis af priser ved Eurobest, London International Awards, Art Directors Club og tilmed en Grand Prix ved Epica Awards

AdWeek siger, at ”Bussen 2” fortsætter, hvor den første ”episke busreklame" slap. Filmen udmærker sig nemlig ved at fokusere på passageren frem for på bussen selv, som det var tilfældet i etteren.

Læs hele omtalen på Adweek her og filmen herunder.