I slipstrømmen på Australian Open-triumfen har selskabet PanzerGlass, der leverer skærmbeskyttelse til diverse bærbare devices, skrevet kontrakt med Caroline Wozniacki.

Nu har aftalen nok været på plads længe, men derfor er anledningen til præsentationen jo ramt lige i r…., som vismanden John Faxe jo tidligere har udtalt.

Samarbejdet har fået en tagline, der lyder: ”Quiet, please! Wozniacki wants privacy,” og det er naturligvis en fortælling, der har potentiale til at nå ud til millioner af mennesker, især det indflydelsesrige kvindelige publikum og dermed give PanzerGlass en unik position på markedet for skærmbeskyttelse.

Prisen for at være berømt er ofte, at ens privatliv bliver offentligt tilgængeligt. PanzerGlass' skærmbeskyttelse med privacy kan hjælpe alle smartphonebrugere – både kendte og ukendte – med at tage kontrollen tilbage over deres privatliv. 

Sådan lyder det i det mindste ifølge PanzerGlass’ marketing-indsats.

– Vores brand reflekteres i Caroline som ambassadør. Caroline ønsker netop at dele sin passion for det, hun laver, og det er nøjagtig det, vi gør hver eneste dag, siger Michael Brønd, Head of Global Marketing hos PanzerGlass.

– Nu udvikler vi en serie af lækre CW-produkter sammen. Derudover får vi adgang til Wozniackis mange fans og dermed også et stort kvindeligt publikum.

Aftalen rammer et bredt, især kvindeligt publikum

Michael Brønd fortsætter:

– Vores BrandGlass med privatlivsbeskyttelse er en ny måde at beskytte sit privatliv på og vise et personligt tilhørsforhold til en sportsstjerne, en virksomhed, et fashion brand eller en organisation, hvis værdier man spejler sig i.

– Oven i hatten får du en unik beskyttelse af et meget dyrt produkt, fx en ny iPhone X. Så vi tror på, at vi med Wozniacki kan opbygge den helt rigtige narrativ omkring vores brand og række ud mod et stort kvindeligt publikum i hele verden. 

Hovedpersonen er ikke overraskende begejstret for at være en del af en fortælling, der omfatter udvikling af en serie af Caroline Wozniacki PanzerGlass™-produkter, indhold til sociale medier, film, pop-up-events med tilknytning til tennis.

– Jeg er stolt over at arbejde sammen med PanzerGlass. Deres produkt beskytter min telefon samtidig med indholdet på den. Det betyder meget for mig at kunne være privat, når jeg er på farten, fortæller Caroline Wozniacki.

Aftalen er netop underskrevet og rækker mindst frem til og med 2019. Cristiano Ronaldo er i øvrigt også brand-ambassadør for selskabet, så han er nu i fint selskab.

PanzerGlass er ejet af den danske kapitalfond Juhl Bach Holding.